top of page

יוצאים לרילוקיישן בארצות הברית

ארצות הברית היא יעד הגירה נחשק עבור ישראלים, ומספקת שפע של הזדמנויות למי שרק יודע לנצל ולמקסם אותן בצורה הטובה ביותר. בין אם אתם חולמים על רילוקיישן למשרה נחשקת, שואפים לפרוץ לשוק האמריקאי עם חברת הסטארטפ שלכם או מחפשים את יעד הפוסט-דוקטורט הבא – "אמריקה" היא ללא ספק המקום בו (אולי) תוכלו להגשים את חלומותיכם.

קצת על ארה"ב...

ארצות הברית כונתה במשך שנים "העולם החדש" לא רק בגלל שהתגלתה מאוחר יחסית, אלא בגלל שהיתה מאז ומתמיד סמל לתקוות חדשות וחיים חדשים, עבור מיליוני המהגרים שזרמו אליה מכל רחבי העולם.

ארה"ב, מעצם היותה פדרציה של 50 מדינות, היא מדינה של ניגודים – מעושר מופלג ועד עוני בלתי נתפס, מערים גדולות בהן קצב החיים מהיר וקדחתני לאיזורים כפריים שקטים ומרוחקים, ולמרות שאנגלית היא השפה הנפוצה ביותר, ישנם מקומות בהם תשמעו שפות אחרות יותר מאשר אנגלית (ספרדית לדוגמא), בעיקר במקומות בהם ישנם ריכוזי מהגרים.

עכשיו כשאתם קרובים מתמיד להגשמת החלום האמריקאי, הגיע הזמן להיערך בהתאם כדי שתהיה לכם נחיתה רכה: אז התרווחו במושב, חגרו את חגורת הבטיחות, אנו עומדים להמריא בדרכנו לארה"ב. התחנה הראשונה לאחר הנחיתה היא כמובן ביקורת הדרכונים, בה יוודאו הפקיד האדיב או העמדה הממוחשבת, שהצטיידנו מבעוד מועד באשרת הכניסה/ ויזה, שתאפשר לנו להמשיך בדרכנו.


הידעת?


אוכלוסיית ארצות הברית

מונה למעלה מ-300 מיליון תושבים, ועל פי נתונים של משרד החוץ חיים בארה"ב למעלה מחצי מיליון מהגרים ישראלים.


שיעור באזרחות

מתחילת ההתיישבות באמריקה ועד 1915 ארצות הברית העניקה אזרחות לכל מהגר שהגיע לשטחה, לאחר מכן נוספו הגבלות ותקנון לקליטת תושבים ומהגרים חדשים.


מחפשים דירה?

כאשר אתם מחפשים דירה להשכרה לתקופת ההגירה דעו שבארצות הברית, שלא כמו בישראל, הסלון אינו כלול בספירת החדרים, כך שאם אתם מחפשים דירה עם 3 חדרי שינה, חפשו דירת 3 חדרים ולא 4.


ויזות

ארה"ב שייכת למועדון אקסקלוסיבי של מדינות הדורשות ויזת כניסה ממרבית התיירים או המבקרים המגיעים אליה. למעט מספר מדינות (בעיקר מדינות החברות באיחוד האירופי), שאר בני הלאומים נדרשים לאשרת כניסה על מנת להיכנס לארה"ב כתיירים, מהגרי עבודה, סטודנטים ולכל מטרה אחרת.

בשביל לעשות קצת סדר עבורכם, אלו קבוצות הויזות הנפוצות ביותר, ע"פ מטרת הנסיעה לארה"ב:


1. ויזות לביקור זמני:

ויזות לביקור זמני למטרת טיול או עסקים: אם אתם בדרככם לדיסנילנד עם הילדים, לשבוע של כיף בניו יורק עם בן / בת הזוג או שהגעתם לנסיעת עסקים קצרה, קרוב לוודאי שתזדקקו לאחת מהויזות הבאות:

א. ויזה B1: ויזה לאורחים זמניים לשם עסקים.

ב. ויזה B2: ויזה לאורחים זמניים לשם ביקור תיירותי.

2. ויזות עבודה:

ויזות אלו מיועדות לאלו מביניכם שמתכננים להגר לארה"ב למטרת עבודה:

א. ויזה H1-B: היא ויזת עבודה המיועדת לעובדים במקצוע שדורש לפחות תואר ראשון.

ב. ויזה L1: היא ויזה לעובדים בכירים או בעלי ידע בלעדי בחברות בינלאומיות, שעוברים לסניף האמריקאי של החברה.

3. ויזות סטודנט:

אם אתם מעוניינים בלימודים אקדמיים או לימודי תעודה בארה"ב, תידרשו להוציא את אחת מהויזות הנ"ל, המיועדות לסטודנטים:

א. ויזה F1: ויזה עבור לימודים אקדמיים, שאינה מאפשרת לעבוד בארה"ב, אלא רק בתוך קמפוס הלימודים ובהיקף משרה קטן יחסית.

ב. ויזה M1: ויזה עבור לימודים במוסדות שאינם אקדמיים, המאפשרת לעבוד אך ורק אם העבודה מהווה חלק מההכשרה המקצועית, ולאחר קבלת אישור מ-USCIS (רשות ההגירה של ממשלת ארה"ב).


מערכת הבריאות בארה"ב

כל מי שחושב על הגירה לארה"ב חייב לארגן מלבד ויזה גם ביטוח בריאות.

מערכת הבריאות בארה"ב מבוססת בעיקר על רפואה פרטית ולכן מחירי השירותים הרפואיים בארה"ב הם מהגבוהים בעולם. ללא כיסוי ביטוחי מתאים בעת הצורך בטיפול רפואי, אתם עלולים למצוא את עצמכם ניצבים בפני עול כלכלי כבד מאד. לכן חשוב לדאוג מבעוד מועד לרכוש ביטוח רפואי מתאים, מפני שבלעדיו אתם עלולים להכניס את היד עמוק לכיס עבור השירותים הרפואיים הבסיסיים ביותר, כמו רופא משפחה ותרופות.

בד"כ לשכירים שביניכם, שיגיעו לארה"ב במסגרת רילוקיישן, תהיה אפשרות לעשות ביטוח דרך המעסיק (באמצעות חברת ביטוח פרטית). לעומת זאת אם אתם עצמאיים או שכירים אשר עובדים בארגון קטן שלא מציע הטבה של ביטוח בריאות, תצטרכו לדאוג לביטוח בריאות באופן פרטי.

ישנם סוגים שונים של תוכניות ביטוח בשוק ביטוחי הבריאות האמריקאי, כאשר שני סוגי הביטוחים הנפוצים ביותר הם HMO, ו PPO:


1. ביטוח מסוג HMO

:HMO - Health Maintenance Organization

תוכנית זו היא בין הוותיקות שקיימות בארה"ב. בתוכנית זו מוגדרת קבוצת רופאים, נותני שירות ומתקנים רפואיים שעובדים עם הביטוח המסויים. כל מבוטח בתוכנית נדרש לבחור את רופא המשפחה הראשי שלו אליו פונים עם כל בעיה, והוא לאחר הערכת מצב מפנה לרופאים מומחים או כל גורם אחר להמשך טיפול.

• יתרונות התוכנית: פרמיות שנתיות נמוכות יחסית.

• חסרונות התוכנית: זמינות השירותים מוגבלת, ישנה אפשרות לבחור רופאים ובתי חולים רק מתוך רשימת ספקים שבהסדר, חייבים לקבל הפנייה לכל רופא מומחה מרופא המשפחה הראשי ואין אפשרות לקבל שירות מחוץ לאיזור המגורים. כמו כן סל השירותים והכיסויים צר יותר מאשר בביטוחים אחרים.


2. ביטוח מסוג PPO

:PPO - Preferred Provider Organization

תוכנית זו היא הפופולארית ביותר בארה"ב מכיוון שהיא מאפשרת למבוטח חופש בחירה מקסימלי.

לPPO ישנם רופאים, בתי חולים, וספקים נוספים של שירותי רפואה שהם בהסדר מיוחד עם חברת הביטוח והסכימו לקבל ממנה תשלום נמוך יותר עבור שירותיהם, מה שאומר שגם החלק היחסי של המבוטח בתשלום הוא נמוך יותר. בנוסף כל מבוטח יכול לפנות לרופא או ספק שירותי רפואה שאינו בהסדר, לפי בחירתו ולקבל השתתפות בעלות של הטיפול מחברת הביטוח.

• יתרונות התוכנית: גמישות בבחירת רופא מתוך מבחר נרחב של רופאים בהסדר, או מחוץ להסדר (בעלות גבוהה יותר), אין צורך לקבל הפנייה לטיפולים או לרופא מומחה מרופא המשפחה, וסל שירותים רחב יותר.

• חסרונות: עלות הפרמיה השנתית גבוהה באופן יחסי.

מילון מונחים ביטוחיים

לפני שיוצאים לדרך, מצורף לנוחותכם מילון מונחים בסיסי, בשביל להקל עליכם את ההתמודדות עם עולם ביטוחי הבריאות האמריקני:

א. Deductible: סכום הכסף אותו משלם המבוטח על חשבונות הטיפול הרפואי לפני שהביטוח משלם את חלקו. זהו סכום שנתי המשתנה בין החברות והתוכניות השונות.

ב. Co-payment: אגרה אותה משלם המבוטח בעבור כל ביקור אצל רופא, או כל שירות רפואי.

ג. Co-insurance: תשלום משותף של חברת הביטוח והמבוטח עבור שירות רפואי

(לדוגמא 20% - מבוטח; 80% - חברת הביטוח).

ד. Claim: דרישה לתשלום בגין חשבון הקשור בשירותי בריאות, המוגש לחברת הביטוח על ידי המבוטח או ספק השירותים הרפואיים.

ה. Benefits: השירותים הרפואיים הכלולים בביטוח הרפואי.

ו. Primary Care Physician - PCP: רופא משפחה.

ז. Specialist: רופא שניוני (מקצועי / מומחה).

ח. Premium: דמי הביטוח בתכניות בארה"ב, יכולים להיות חודשיים או שנתיים.

*המאמר נכתב על ידי עבור חברת דיוידשילד. זכויות היוצרים על המאמר שייכות לחברת דיוידשילד. המאמר פורסם בבלוג של אתר דיוידשילד

Hand Drawing
bottom of page