top of page

אז איך זה לחיות באמריקה

ובכן, אז איך זה באמת לחיות באמריקה?

אם אתם רוצים לדעת, הדרך הטובה ביותר לחוות את אמריקה מנקודת מבטו של ישראלי, היא פשוט לשאול ישראלים שעשו את המעבר. רובנו חיים את אמריקה דרך הטלוויזיה, או מקסימום בתור תיירים לכמה ימים או שבועות, אבל חוויות היומיום כמו ללכת לסופר, לשלוח את הילד לבית הספר וללכת לעבודה לא באמת דומות למה שרואים דרך 50 אינץ' על קיר הסלון.


אחד הדברים שמתנהלים בצורה שונה מאד ממה שהתרגלנו אליו בישראל הוא מערכת הבריאות האמריקאית, וכפי שכבר בטח שמעתם או הבנתם, הביטוח הרפואי הוא אחת ההוצאות המשמעותיות שיש למי שמתגורר בארה"ב. לאילו מביניכם שמתכננים מעבר קרוב לארה"ב או שכבר עברתם אבל אתם עדיין מתקשים להבין איך עובדת המערכת הזו, הסרטון הבא הוא בדיוק בשבילכם.

בהזדמנות זו נספר לכם שמי שהכין את הסרטון הוא אייל BE, דמות מוכרת בתעשיית המדיה בארץ, שלפני כשנה וחצי עבר עם משפחתו לעיירה הפסטורלית טנפליי שבניו ג'רזי. כשמאס אייל מלענות לכל אחד באופן פרטני החליט לענות בדרך שבה הוא מרגיש הכי בבית – פשוט ליצור סרטון וידאו:

הוא הקים את ערוץ ה-YouTube "אז איך זה לחיות באמריקה" שמתאר היטב באמצעות סרטונים קלילים ואינפורמטיבים את החיים האמיתיים אי שם מעבר לים. אייל מספר שטנפליי היא בעצם סוג של קיבוץ ישראלי בארה"ב, סניף אחר של ישראל שבו הוא חי את חייו כישראלי שפשוט גר רחוק. את השאר אתם כבר מוזמנים לראות בעצמכם...

קישור לעמוד הפייסבוק של אייל BE:

*המאמר נכתב על ידי עבור חברת דיוידשילד. זכויות היוצרים על המאמר שייכות לחברת דיוידשילד. המאמר פורסם באתר ישראלים בחו"ל

Hand Drawing
bottom of page