top of page

יוצאים לרילוקיישן בסינגפור

עיר-המדינה סינגפור נחשבת לאחד המקומות היקרים בעולם, עם זאת היא מציעה איכות חיים גבוהה ביותר, ונמצאת דרך קבע בראש רשימת המדינות המועדפות ביותר למטרת רילוקיישן. מהגרים ותיירים כאחד מכנים אותה "אסיה למתחילים" – היא מאפשרת לחוות את המזרח הרחוק בקלות מקסימלית, מכיוון שרבים מתושבי המדינה דוברי אנגלית, שילוט באנגלית קיים בכל מקום, ובכלל העיר קטנה באופן יחסי וקלה להתמצאות עבור זרים.

קצת על סינגפור...

סינגפור נוסדה בשנת 1819 על ידי מדינאי בריטי בשם סר סטמפורד ראפלס (Stamford Raffles), והחלה את דרכה כתחנת נמל של החברה הבריטית לפיתוח מזרח אסיה. ב- 1965 לאחר תקופה לא מבוטלת כקולוניה בריטית, קיבלה סינגפור את עצמאותה, ומאז היא הפכה במהירות מרשימה ממדינת עולם שלישי לאחת הכלכלות המשגשגות והמפותחות בעולם.

בסינגפור מונהגת דיקטטורה נאורה, המשלבת יד קשה עם רווחה כלכלית ושוק חופשי ותחרותי. עם זאת, היא מושכת זרים מכל העולם (כמיליון איש, מתוך אוכלוסייה של כ- 5.5 מיליון) שמעוניינים להגיע אליה במסגרת רילוקיישן, בגלל איכות החיים הגבוהה במדינה והמגזר העסקי המשגשג שלה, שכולל מגוון של תאגידים בינלאומיים בתחומי תוכנה, פיננסים, תקשורת, ציוד בטחוני ועוד.

הידעת?

דיור ציבורי? לא מה שחשבתם

יותר מ- 80% מתושבי סינגפור מתגוררים בבניינים שנבנו ע"י הממשלה, בהם נמכרות דירות במחיר נמוך באופן משמעותי מזה של השוק הפרטי. כמו כן בגלל תקנה האוסרת על רווקים לרכוש דירה ממשלתית, אלא אם גילם גבוה מ-35 שנה, מתגוררים מרבית הבוגרים עם הוריהם.


מישהו רוצה מסטיק?

בסינגפור, ישנו איסור גורף למכור מסטיק. העונש - הוא עד שנתיים בכלא. אם ממש חשקה נפשכם במסטיק, אתם מוזמנים לקנות אותו בבית המרקחת ולהשאיר את הפרטים שלכם - זה יהיה רק מסטיק הנמכר כתרופה.


חצי סיכה על מפת העולם

סינגפור נמנית על 20 המדינות הקטנות ביותר בעולם - שטחה הכולל הוא 697 קמ"ר (לשם השוואה, שטחה של מדינת ישראל הוא 20,770 קמ"ר).

מערכת הבריאות בסינגפור

מערכת הבריאות בסינגפור, ידועה בתור אחת מהטובות והיעילות בעולם. היא מדורגת דרך קבע במקומות הראשונים בכל מדד אפשרי, בהשוואה למדינות אחרות, וכוללת שירותי בריאות ציבוריים ופרטיים.


הביטוח הפרטי

חשוב שתדעו שאם אתם מגיעים לסינגפור במסגרת רילוקיישן עם ויזת עבודה, לא תהיו זכאים לביטוח בריאות ציבורי. ולכן, חשוב מאוד שתדאגו לביטוח בריאות פרטי כבר בשלב המשא ומתן על חוזה הרילוקיישן (ישנם מעסיקים שמספקים ביטוח רפואי פרטי לכל המשפחה), בנוסף קיימת האופציה להצטרף לתוכניות ביטוח פרטיות המוצעות לזרים, באופן עצמאי. מכיוון ששירותי הבריאות בסינגפור יקרים מאוד, חשוב לבדוק:

א. האם יש הבדל בין ביטוח שנעשה באופן פרטי, לבין ביטוח שנעשה דרך המעסיק (באותה חברת ביטוח) מבחינת עלות הביטוח והחרגת בעיות רפואיות קודמות.

ב. מה גובה הכיסויים בביטוח, מכיוון שבסינגפור גם מקרים "קלים" שמצריכים פנייה למיון, עשויים לעלות כמה אלפי דולרים (במידה והמעסיק מספק ביטוח עם תקרות כיסוי נמוכות, ישנה אפשרות להוסיף ביטוח פרטי שמכונה Top Up).

ג. האם נדרשת תקופה המתנה להריון ולידה (רוב חברות הביטוח לא מכסות הריון ולידה מהרגע הראשון, ונדרשת תקופה המתנה של 10 - 24 חודשים).


הביטוח הציבורי

אזרחי המדינה ובעלי סטטוס תושב קבע בלבד, זכאים לביטוח בריאות ציבורי ולסיבסוד ממשלתי משמעותי של ההוצאות הרפואיות שלהם. ישנן 3 שכבות של סבסוד:

א. שכבה ראשונה: סבסוד ממשלתי בגובה 80%, של מרפאות ובתי חולים.

ב. שכבה שנייה Medisave: זוהי תוכנית חסכון פרטית, אליה מחוייבים עובדים ומעסיקים להפריש בין 7% ל 9.5% משכר העובד. החסכון נצבר באופן אישי עבור כל עובד, ומיועד למימון נוסף של הוצאות רפואיות (מעבר ל80% סבסוד שמעניקה המדינה).

ג. שכבה שלישית: סבסוד נוסף לאלו הסובלים ממחלות כרוניות, נכות או בעלי הכנסות נמוכות שמתקשים לשלם עבור החלק של שירותי הבריאות שאינו מסובסד ע"י המדינה.


ויזות

בסינגפור קיימים סוגים רבים של ויזות עבודה. לנוחותכם אלו הסוגים הנפוצים ביותר, עם זאת תוכלו למצוא מידע מלא על סוגי ויזות באתר משרד העבודה הסינגפורי:


EP - Employment Pass .1

זוהי ויזת העבודה הנפוצה ביותר, בקרב ישראלים שעושים רילוקיישן לסינגפור. אם אתם אנשי מקצוע או מנהלים בעלי תואר אקדמאי, מנוסים ומומחים בתחומכם, ומשתכרים לפחות $3600 סינגפורי לחודש, תהיו זכאים לויזה זו - במידה וקיבלתם הצעת עבודה ממעסיק בסינגפור (הבקשה לויזה, חייבת להיות מוגשת ע"י המעסיק עצמו). הויזה תקפה לשנתיים וניתן להאריכה ל- 3 שנים נוספות.


EntrePass .2

אם אתם יזמים או משקיעים המעוניינים לפתוח עסק בסינגפור, זו הויזה עבורכם. תוכלו להגיש את הבקשה באופן עצמאי, תוקף הויזה הראשוני הוא לשנה, וניתן להאריכה לשנתיים נוספות במידה ותענו על הקריטריונים להארכה.


PEP - Personalized Employment Pass .3

באמצעות ויזה זו, תוכלו להנות מתנאים גמישים יותר מאלו שמעניקה ויזת ה- EP (סעיף 1): תוכלו להחליף מעסיקים או תחומי עיסוק ללא צורך בהגשת בקשה לויזה חדשה, ובנוסף תוכלו לשהות בסינגפור עד חצי שנה ללא עבודה. את הבקשה לויזה תוכלו להגיש בעצמכם, במידה ואתם כבר עובדים בסינגפור עם ויזת EP, ומשתכרים לפחות $12,000 סינגפורי לחודש, או אם אתם בעלי משרות בכירות שעדיין לא עובדים בסינגפור, ומשתכרים לפחות $18,000 סינגפורי לחודש. הויזה תקפה ל- 3 שנים ולא ניתן להאריך אותה.


4. מעמד תושב קבע

במידה ויש לכם ויזת עבודה בסינגפור, תוכלו להגיש בקשה למעמד של תושב קבע (מומלץ להמתין כשנה - שנתיים עד הגשת הבקשה). ישנם קריטריונים רבים לאישור הבקשה כולל (אבל לא רק): גיל, אזרחות, מצב משפחתי, מקצוע ושכר, השכלה, זיקה כלכלית (למשל: נכסים או חברות בסינגפור) וחברתית לסינגפור (רצוי להביא המלצות מבעלי אזרחות סינגפורית או תושבי קבע אחרים, להראות תרומה והתנדבות בקהילה וכו'). התהליך כולו אורך חצי שנה ומעלה עד לקבלת תשובה, וחשוב לציין שדחיית הבקשה נעשית ללא נימוקים ואין דרך לדעת על בסיס מה מתקבלות או נדחות בקשות לתושבות קבע.

*המאמר נכתב על ידי עבור חברת דיוידשילד. זכויות היוצרים על המאמר שייכות לחברת דיוידשילד. המאמר פורסם בבלוג של אתר דיוידשילד


Hand Drawing
bottom of page